mandag 3. mars 2008

Facebook


Nå har det vært kurs igjen, og bl.a. lært litt om Facebook. Jeg fikk en del "venner", deriblant min flotte
svigersønn. Men så stengte Fylkets dataavdeling for tilgang på sånt som dette, så da ble det straks vanskelig å følge opp disse "vennskapene".
Etter at ørene har flagret litt om tilgang til face og blog osv på andre måter har jeg søkt opp kule-sider.com, og funnet en mengde blogger, og mange som skriver om bøker! Og det kan jo bli spennende; å diskutere bøker med mange forskjellige mennesker i og utenfor bibliotekverdenen.
Dessuten fant jeg bruker"aviser" som "borgerJOURNALISTENE"og "iNORDEN.no", som skal være en skandnavis bruker-avis, altså skrevet av "oss", alle som vil skrive en sak i avisen.
I det hele tatt åpner dette for mange andre og nye muligheter, for en gammel dame som har tviholdt på å ikke ha PC hjemme! Det var nok å sitte foran den på jobben! Det begynner å vakle kraftig, det der!
Dette med blogger - og bokdiskusjoner, kunne jo faktisk vært hyggelig - på kveldtid - i blant.
Men altså - foreløbig blir kurset hemmet litt av manglende tilgang på Face.. o.l. sider.
Jeg får ta det igjen i påska! Når barnebarn har lagt seg og sover søtt, og vi "store" har tid til rødvin og kos - og altså også til "venner" ute på nett.
Uansett; det er VÅR! SOLA SKINNER! og da er vel ikke verden så verst, vel???? :-)

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden